Vsak opravi svoje delo – nič manj in nič več
Si predstavljate, kako bi izgledala vaša organizacija, če bi v njej vsak opravil svoje delo?
Samo to.
Nič več in nič manj.
Bi stvari tekle bolje - z manj zapletov, zastojev in težav?
Ali je to nemogoče, ker številni naredijo še tista dela, ki niso zapisana v nobenem opisu delovnega mesta, a jih je potrebno vseeno narediti?
V tokratnem nasvetu tedna delim z vami idejo, o kateri se vse več zadnje čase pogovarjamo na vodstvenih delavnicah - v luči dejstva, da kvalitetnih ljudi na trgu dela enostavno ni dovolj. V nobeni ekipi niso vsi 100-odstotno angažirani in izkoriščeni, zato upravičeno trdim, da imamo vsi neizkoriščene potenciale, kajne?
Kdaj ste nazadnje naredili inventuro nalog in ugotovili, koliko so sodelavcem prioritete jasne in katere naloge določeni sodelavci redno opravljajo, a niso na njihovem seznamu prioritet? Takšna inventura vam nazorno pokaže, kdo dejansko naredi več, kot se pričakuje in kdo ima še kaj »lufta«.
Pogosto vidimo, kaj vse bi drugi lahko naredili bolje, zato dejansko ne izkoriščamo priložnosti, da bi svoje delo opravili še bolje oziroma lažje.
Eden izmed enostavnih pristopov za dvig kvalitete dela je ta, da se na naslednjem sestanku pogovorite o tem, kako bi vsak sodelavec čim bolje opravil svoje delo - nič več, nič manj. Glede na to, da si sodelavci s svojim delom (za)služijo svojo plačo, je to upravičena zahteva vodje in organizacije. Če boste pri tem upoštevali še njihove ideje in predloge, bodo še bolj zagnani, da to tudi naredijo. Včasih je za še bolje opravljeno delo dovolj že to, da se tega (redno) zavedamo.
In za zaključek še ena misel, ki me je že pred desetletji navdušila in je napisana za današnji čas (avtorica Mati Tereza):
»Če bi vsak pometel pred svojim pragom, bi bil cel svet čist.«
Čist, uspešen in urejen teden (ter vse nadaljnje) vam želimo
Branko Žunec in ekipa BMC International
p.s. V naših vodstvenih programih treniramo tako »čiščenje pred svojim pragom«, kot tudi tehnike za »postavljanje in vodenje po prioritetah«, da bo tudi v podjetjih delo potekalo čim bolj »uspešno, čisto in urejeno«.